No és un secret, Mercedes-Benz i Renault tenen una relació estreta i comparteixen motors en alguns dels seus models. Porten fent-ho des de l’any 2009, i encara que el volum ha baixat, a dia d’avui segueix havent-hi models Mercedes amb motor Renault. I tenim una recopilació on pots veure quins són exactament, perquè puguis aprofundir en els detalls sobre la relació entre Daimler i l’Aliança Renault-Nissan-Mitsubishi. És una qüestió de reducció de costos, una sinèrgia entre tots dos grups automobilístics que permet simplificar la producció i fer que els costos siguin inferiors per als uns i els altres.

A dia d’avui, els motors Renault que utilitza Mercedes-Benz són quatre. Tot comença amb el 0.9 TCe que va fer servir principalment Smart, segueix amb l’1.3 Turbo de quatre cilindres i continua amb el dièsel K9 1.5 dCi que a Mercedes s’anomena OM608. A més, la gamma elèctrica de Smart ha fet servir també un motor elèctric que ve de Renault. Tots aquests són els motors que han compartit, però quin Mercedes usen motor Renault avui dia? Perquè el dièsel gairebé ha desaparegut, quedant-se en exclusiva a la Citan i la Classe T, i altres han anat perdent pes a poc a poc dins de la gamma de Mercedes-Benz.

Els Mercedes Benz Benzina amb motor Renault


En la seva gamma de models gasolina, Mercedes-Benz segueix utilitzant avui dia el motor Renault 1.3 Turbo de quatre cilindres en diferents opcions de potència. Aquest motor es comercialitza amb 130 CV, 136 CV, 140 CV, 150 CV, 160 CV i 163 CV, i a la següent taula pots comprovar fàcilment en quins models Mercedes-Benz, exactament, s’utilitza avui dia.

TipusVersióPotència
Compacte i sedanMercedes A 180136 CV
Mercedes A 180 7GDCT136 CV
Mercedes A 200163 CV
Mercedes A 200 7GDCT163 CV
MonovolumMercedes B 180136 CV
Mercedes B 180 7GDCT136 CV
Mercedes B 200163 CV
Mercedes B 200 7GDCT163 CV
Coupé i Shooting BrakeMercedes CLA 180136 CV
Mercedes CLA 180 7GDCT136 CV
Mercedes CLA 200163 CV
Mercedes CLA 200 7GDCT163 CV
SUVMercedes GLA 180 7GDCT136 CV
Mercedes GLA 200 7GDCT163 CV
Mercedes GLB 180 7GDCT136 CV
Mercedes GLB 200 7GDCT163 CV

Els Mercedes-Benz híbrids endollables amb motor Renault


Entre els models de Mercedes-Benz que estan a la venda a dia d’avui, també en versions híbrides endollables s’utilitza com a base mecànica el motor Renault 1.3 Turbo de quatre cilindres en la seva configuració de 160 CV. Aquest motor de Renault es combina amb un motor elèctric de 112 CV i les versions resultants ofereixen 218 CV de potència. S’utilitza per a aquests models una bateria de 15,6 kWh de capacitat d’emmagatzematge energètic, i com veuràs a la taula següent l’autonomia oscil·la entre els 76 i 78 km com a màxim.

VersióPotènciaAutonomia
Mercedes A 250 e 8G-DCT218 CV77 km
Mercedes B 250 e 8G-DCT218 CV77 km
Mercedes CLA 250 e 8G-DCT218 CV78 km
Mercedes GLA 250 e 8G-DCT218 CV76 km

És dolent que un Mercedes-Benz faci servir motor Renault?

Ha estat constant objecte de crítiques i de mofes, però en realitat al sector de l’automòbil hi ha multitud de sinèrgies entre tot tipus de fabricants. Potser el que crida més l’atenció és que Renault és un fabricant generalista i amb preus més baixos, i Mercedes-Benz és una marca premium i és molt més cara. Però, en realitat, dins del Grup Volkswagen es veuen coses semblants, per exemple entre un Volkswagen i un Audi, o un Skoda, o un SEAT i un Audi. I també entre un Audi i un Lamborghini, per posar-ne exemples molt clars.

Aquest tipus de relacions entre els fabricants han existit sempre i, de fet, cada cop són més habituals perquè són fórmules que permeten reduir els costos de R+D i de producció de manera significativa. El millor és que aquest tipus de motors de Renault porten els seus propis ajustaments i controls de qualitat que van a càrrec de Mercedes-Benz, i són motors molt provats i fiables amb una excel·lent enginyeria al darrere. Però les dades són les que són, a molta gent li desagrada això, i pot resultar un factor clau en la seva decisió de compra.

Font: TESTCOCHES: Carlos González 2022/11/07