Repassem els cotxes amb més avaries dels darrers anys
Comprar un cotxe és una despesa important i que sigui fiable suposa una gran diferència per a la butxaca a mesura que passen els anys. Has pensat comprar un cotxe de segona mà o d’ocasió? Doncs això t’interessa i molt.
Fer el pas de comprar un cotxe és important pel gran desemborsament que suposa. El mercat actual ens ofereix infinites variables, especialment ara que el vehicle híbrid i elèctric han rebut l’empenta definitiva, però una de les principals preocupacions dels conductors és la fiabilitat, sigui quin sigui el cotxe que es compri.
Que el cotxe no ens doni problemes és vital per apreciar allò que hem comprat i considerar l’operació satisfactòria. I si és un cotxe de segona mà o d’ocasió, encara més. Tot i així, molta gent és reticent a fer-ho i prefereix comprar-ne un de nou, encara que hagi de ser de menor qualitat pel sobrepreu que implica.
Tant si estàs en una situació semblant, com si sents simple curiositat, no t’has de perdre el rànquing de cotxes menys fiables del mercat de segona mà que ha elaborat ADAC, el servei d’assistència a la carretera més gran d’Europa.
Cotxes entre 3 i 10 anys d’antiguitat
Abans d’entrar en matèria, cal establir el criteri escollit per fer el rànquing. Es tracta de cotxes amb una antiguitat d’entre 3 i 10 anys, és a dir, venuts entre el 2011 i el 2018. A més, l’estudi es limita als vehicles més populars, aquells que han arribat almenys a les 10.000 unitats matriculades.
Això genera un ventall de 109 automòbils corresponents a 25 marques que, el 2020, van patir 3,4 milions d’avaries, al voltant d’un 10% menys que l’any anterior a conseqüència dels efectes de la pandèmia.
El KIA Ceed del 2011 és el model que més avaries ha patit en els darrers 10 anys.
Precisament el COVID-19 ha estat responsable en gran mesura de la principal avaria: la bateria. Els llargs períodes en què els vehicles han estat en desús han provocat nombroses descàrregues i avaries relacionades amb aquest important element del nostre vehicle, que suposa un 46,3% de les incidències totals.
El segueixen, amb un 15,9%, les avaries relacionades amb el motor i la gestió del motor. Tampoc no són menyspreables les fallades del motor d’arrencada i l’encesa, amb un 10% del total.
Els cotxes menys fiables

Utilitaris
smart forfour del 2015 al 2018
smart fortwo del 2015 al 2016
FIAT Panda de 2011
FIAT 500 de 2015

Segment B
Hyundai i20 del 2011 al 2014
Opel Meriva del 2017
Renault Clio del 2014 al 2015
Peugeot 207 de 2012
Peugeot 208 de 2012

Segment C
KIA Ceed del 2011 al 2013
Peugeot 308 del 2011 al 2012
KIA Sportage del 2011
Renault Scenic del 2015
Renault Kangoo del 2016 al 2018
Nissan Qashqai del 2017 al 2018

Segment D
SEAT Alhambra del 2013 al 2015
Volkswagen Sharan del 2012 al 2014
Ford S-Max del 2016 al 2017
Opel Insígnia del 2015 al 2016

Segment de grans dimensions
Mercedes Classe E del 2011 al 2012
Ford Transit del 2014 al 2017
Opel Vivaro de 2017
El KIA Ceed del 2011 és el vehicle menys fiable de l’estudi, ja que suma una freqüència d’avaria del 52,7 per mil. Entre les avaries més comunes hi ha els problemes amb la bateria d’arrencada, el motor d’arrencada, la bomba de combustible, la cadena de distribució i les bugies.
El Hyundai i20 és el segon en el rànquing global, amb el seu punt feble a les bugies i a la clau d’encesa. També destaquen el SEAT Alhambra i el Volkswagen Sharan, que sovint donaven problemes als propietaris en la recirculació de gasos i la injecció d’AdBlue.
Entre els vehicles que deterioren la bateria amb més freqüència del que és habitual, hi ha l’Smart forfour, l’Opel Insignia, el Nissan Qashqai, el Ford S-Max i el Renault Kangoo.
Quins són els cotxes més fiables?
Els que menys avaries pateixen
Al bàndol contrari, trobem models que destaquen per la seva fiabilitat, sent una compra molt intel·ligent en la majoria dels casos:

BMW X3 del 2018
Suzuki Swift del 2018
Volkswagen Pol de 2018
MINI del 2018
SEAT Eivissa del 2018
BMW Sèrie 4 de 2018
Mercedes GLC del 2018
BMW Sèrie 5 de 2018
Mercedes Classe E de 2018
Audi A3 del 2018
BMW Sèrie 1 de 2018
KIA Sportage del 2018
Audi A4 del 2018
Renault Captur de 2018
Audi Q5 de 2018
BMW Sèrie 3 de 2018
BMW X1 del 2018
Volvo XC60 de 2018
BMW Sèrie 2 de 2018
Mazda CX-5 del 2018
Com podem veure, les marques alemanyes BMW i Mercedes copen gran part d’aquest rànquing, per això solen ser una aposta segura. És cert que en aquesta llista apareixen només models de 2018, és a dir, els més nous de tots els inclosos en l’estudi i que, pel seu menor temps d’ús són menys propensos a produir avaries.
Entre els cotxes amb més de cinc anys d’antiguitat, destaquen sobre la resta els BMW de les sèries 1 i 3, els MINI, els Audi A3 i A4, a més d’altres de més modestos com el Dacia Sandero i el Ford Fiesta.
Òbviament, totes aquestes dades no són més que meres indicacions d’una tendència general, però mai no es poden prendre com un fet irrefutable, ja que cada cotxe és un món i, especialment quan és usat, el seu estat depèn en gran mesura de com l’hagi cuidat. propietari anterior.
Per al bon funcionament d’un vehicle a llarg termini són assumptes crucials com el rodatge inicial o respectar escrupolosament les indicacions del llibre de manteniment. Tens experiència amb algun dels vehicles que hem anomenat?
Font: David Plaza per a motor.es (ADAC)
