La crisi de subministrament de microxips ha impactat de ple a la indústria de l’automoció i ha convertit el termini de lliurament dels vehicles en un factor clau en el mercat automobilístic. Tot i que la manca de xips està millorant, al mercat trobem encara grans diferències en el temps que han d’esperar els compradors per rebre l’automòbil adquirit.
Per marques, els terminis de lliurament de vehicles van d’una mitjana de 49 dies a Hyundai a 162 dies a Porsche.
En els darrers mesos, els hàbits i els criteris de compra dels clients han canviat. A més del preu, equipament, motorització i disseny, el temps d’espera s’ha convertit en un factor competitiu de primer ordre que ha alterat el rànquing de les marques i els models més venuts a Espanya i a Europa. Les marques coreanes Hyundai i Kia i la japonesa Toyota han guanyat quota de mercat gràcies als terminis de lliurament dels vehicles més curts, juntament amb una gamma de models que ha connectat amb els automobilistes.
Temps d’espera per marques:
Després de Hyundai, amb 49,74 dies d’espera, hi figura Suzuki (56,10 dies), Infiniti (58,25), Kia (61,31) i Ssangyong (64,59). A l’extrem contrari, el de les marques que triguen més temps a donar el cotxe als seus clients, hi ha Porsche (162 dies), Skoda (160), Land Rover (150,32), Mercedes (146,85) i Lexus (144,81), segons les dades facilitades per clients al portal Dieselgasolina.com.
Tot i això, el termini de lliurament d’un turisme pot variar molt no només per marques, sinó en funció de cada model. El lliurament més ràpid, en qüestió de poques setmanes, gràcies a la major disponibilitat d’estoc, es dóna als models Hyundai Tucson, Mazda CX-30, Mazda 3, Citröen C5 Aircross, Citröen C3 i KIA Sportage. De fet, el Hyundai Tucson és el model més venut a Espanya els set primers mesos del 2022.
Cotxes de lliurament més ràpid
Al marge dels models en estoc, el Ford Puma es situa com el cotxe nou amb menor termini de lliurament l’any 2022, amb un mes des de la seva comanda. El segueixen el model Lexus UX, el termini de lliurament del qual no supera els dos mesos; el Renault Captur, entre els quatre o cinc mesos.
Amb un termini similar es troben el Renault Arkana, Opel Corsa i Dacia Spring, l’elèctric amb un lliurament més ràpid tot i estar fabricat a la Xina.
En el context actual amb aturades de les fàbriques per la crisi de microxips, les empreses tenen poques eines, mètodes i plans de contingència per reaccionar. “Aquesta escassetat de microxips sense precedents llasta greument les fàbriques, i això deriva que els temps de lliurament dels cotxes nous siguin cada vegada més grans”.
És per tot això que la opció de comprar un cotxe d’ocasió s’ha convertit en una de les millors opcions del mercat.

Font: coche global